maanantai 14. toukokuuta 2012

Joustofarkkuhousut

Sain äidiltäni ruskeaa joustofarkkukangasta ja ajattelin, että tästä olisi mukava tehdä Piipatille ulkoiluhousut. Farkku kestää kulutusta ja polvillaan möyryämistä kuitenkin paremmin kuin ohuemmat kankaat ja koska kangas oli ilmaista, ei niin haittaa vaikka se kesän lopussa jo käytetyn näköistä olisikin.
Suunnitelmissa oli laittaa näihin tuplakangas polvien kohdalle, mutta ommeltuani sivusaumat huomasin että eipä niitä tullutkaan laitettua. Purkamaan en alkanut, näiden housujen kanssa kun oli epäonni matkassa vähän joka käänteessä ja mitta oli niinsanotusti täynnä ;)
Kaavana käytin halkaistua saimikaavaa ja lisäsin taskut, kun en ennen tuollaisia päälitaskuja ollut kokeillut.




6 kommenttia:

  1. Hirmuisen kivat! Mä olen pähkäillyt pilkkoa pahvilaatikkoon säilöttyjä vanhoja pehmeitä farkkuja vähän samalla idealla, eli tehdä esimerkiksi Saimilla tai muulla vastaavalla kaavalla sitten lökäfarkkuja. Kun vain saisi aikaiseksi toteuttaa näitä loputtomia ideoita ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllähän niitä kannattaisi hyväksi käyttää! :) Mulla on kuule monta paitaa jo sivuun laitettuna, että uusiokäyttöön vaan, mutta mistä aika kaikkeen, jota päässä pyörii? :)

      Poista
  2. Ihanat pöksyt! Mä olen säästellyt farkkuhameen puolikasta mitä ilmeisemmin juuri tälläisia housuja varten :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihi, no hyvä että nyt tuli mieleen miksi sitä olet säästellyt ;)

      Poista
  3. Näistä tuli tosi hyvät! Näyttää niin siisteiltä, että miten niitä raaskii edes pihaleikkeihin laittaa? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :)
      Kuule mä mietin vähän samaa, siis ettei nää nyt ihan pihahousuilta näytä sit kuitenkaan :D
      Mut kassotaan nyt kun se tässä ajatuksena kuitenkin oli, mutta jospa alkuun menis hetkisen ihan yleisesti :)

      Poista