maanantai 23. kesäkuuta 2014

Liivimekkoja muille

Pikkupeikon serkun ristiäisiä vietettiin reilu viikko sitten ja lahjaksi tummatukkaiselle tyttövauvalle ompelin liivimekon. Tiesin että tyttömäiset jutut olisivat mieluisia, sillä perheen esikoinen on poika ja tiesin myös ettei perheen äiti ole pinkin ystävä, joten punainen oli varma valinta :)

Kaikkien liivimekkojen kaavapohjana OB:n essumekko. Puna-valkoraidallinen kangas Lahden kärkkäiseltä.
Koko n.56cm-68cm. Ensin mekko, sitten tunika :)

  

Ihana äitini on virkannut minulle pienen kokoelman eri värisiä kukkasia ja niillä on ihana somistaa vaatteita ♥


Pitsiä olisin helmaan halunnut alunperin laittaa, mutta sitä ei tähän lähtöön löytynyt, joten kokeilinkin peitetikkikoneen yhden neulan muodostaman ketjuompeleen käyttöä reunakoristeena ja sehän toimi paremmin kuin hyvin :)



Ystäväni laittoi jo reilu vuosi takaperin matkaani turkoosin pöllökankaan, pinkin yksivärisen sekä pinkin resorin ja pyysi että ompelisin niistä joskus joutessani hänen tyttärilleen liivimekot.
Noh, eihän sellaista ylimääräistä aikaa tuntunut löytyvän millään, kankaatkaan eivät olleet oikein minun tyylisiä ja ja ja. Tuntui kertakaikkisen vaikealta aloittaa, mutta voi kuinka kevyt olo onkaan, kun nämä on vihdoin tehty! :)
Turkoosista jäi pala jäljelle isomman liivimekon jälkeen, joten itselleni tuttuun tyyliin sommittelin siitä pinkin kanssa aika kivan kokonaisuuden pienemmälle tytölle:) 

Isomman koko n.110cm ja pienemmän n.86cm





Helman tein samalla tyylillä kuin punaisessa liivimekossa.




2 kommenttia:

  1. Raidat on mun suuri rakkaus <3 Upeita mekkoja ja siististi ommeltuja. Kivasti ideoitu tuo pinkki kangas pöllömekon etukappaleelle. Siis peittarin yhdellä neulalla olet ommellut tuon helmiompeleen? Mikä peittari sinulla on? Olen Janomella ommellut yhdellä neulalla, mutta jälki ei ole tuollaista, no löysää helmimäistä.

    VastaaPoista
  2. Kiitos Hanna :) Minäkin tykkään raidoista kovasti♥
    Minulla on Janomen Cover Pro, eli samainen kone meiltä taitaapi löytyä. Yhdellä neulalla minä tosiaan tuon olen saanut ommeltua. Olen kokeillut erilaisilla langoillakin ja paksummallakin saan tuon toimimaan hyvin. Olisiko sitten säädöistä kiinni? Mulla neulalangoilla 4, siepparilla 3, tikinpituutta vaihtelen 3-4 välillä(yleensä 4) ja diffiäkin vähän vaihtelen, mutta 0,75 yleensä. Tuollaista siistiä ketjuommelta neiti peittarini tekee, vaikka välillä muutoin mieltään osoittaakin lankojen suhteen. Tällä tyylillä jälki on aina ollut siistiä :)

    VastaaPoista