lauantai 23. elokuuta 2014

Äiti, minä haluan farkut.

Lause jatkui vielä, että ruskeat farkut ja toinen tärkeä seikka oli taskut, niitä tuli olla paljon!
Ja tokihan äiti pojalleen ruskeat farkut kera taskujen ompeli, kerran kaapista sattui vielä palanen ruskeaa joustavaa farkkukangastakin löytymään :)
Käytin näihin housuihin enemmän aikaa kuin miesmuistiin yhteenkään ompeluun. Taskuja ja tikkauksia tuli paljon, mutta kiva oli lopputuloskin niin 4v pojan, kuin itseni mielestä :)

Kaava jälleen OB:n saiminpohjalta muokkailtu ja koko n.104cm.






Meidät oikeasti tuntevat, saattavat huomata että pienenä jippona sivutaskuun on tikattu Piipatin etunimen ensimmäinen kirjain :)







7 kommenttia:

  1. Oletpa ollut viitseliäs tikkaaja! Hienot housut!

    VastaaPoista
  2. Tosi komeat housut! Arvostan kyllä aina kun joku jaksaa panostaa yksityiskohtiin. Saimit taipuvat kyllä moneksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kaunis kiitos Kirsi ♥ Saimit ovat kyllä mahtava kaavapohja!

      Poista
  3. Hei, löysin blogisi vastikään ja olen nyt sitä muutamana päivänä selaillut. Minua kiinnostaisi tietää, mistä olet ottanut kaavan noihin hyvänmallisiin koon 62 housuihin, joista postasit muun muassa kesäkuun puolivälissä.. Itsekin ompelen hoikalle vauvalle housuja, ja tuo kaava näytti tosi hyvältä. Voisitko esimerkiksi pientä korvausta vastaan piirtää kaavan minulle ja postittaa? Kiitos ihanasta blogista! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei Anniina, kiva että olet löytänyt tiesi blogiini :)
      Kaavapohjana housuihin olen käyttänyt Ottobre 3/12 lehden ruusunpuna leggareita, eli valmista kaavaa minulla ei ole, vaan sovellan tuosta.
      Jos haluat kuulla miten minä sen tein, niiin laitoin koon 62 leggarikaavan kankaan päälle. Taitoin yläreunasta resorin verran pois(saumanvara pitää muistaa), samoin alareunasta. Lahkeet suoristin leikatessa, eli yläosaan reilu saumanvara ja heti pian haarakaarrokkeen jälkeen lähdin suoristamaan, jotta lahkeista tulisi suorat alaspäin, eikä kapenisi kuten leggarit. Eipä siinä sen ihmeempää, jokaisesta tulee hieman erilaiset, ku en jaksanut uutta kaavaa piirtää, vaan vapaalla kädelle leikkelin. Varsinaista kaavaa siis jäljellä haarakarrokkeet ja mittasuhteta siitä toki sai. Auttoiko tämä? Jos tuntuu liian hankalalta, niin voin minä yrittää sinulle kaavaakin piirtää :)

      Poista
  4. Hei! Kiitos vinkeistä ja kaavanmuokkausavusta! :) Pitääpä etsiä kirjastosta tuo kyseinen kaava ja kokeilla miten muokkaaminen onnistuisi :D

    VastaaPoista